Kerevitaş inovasyonla büyüdü, cirosunu 10,7 milyar TL’ye çıkardı!
Dondurulmuş gıda ve margarin reyonunda Türkiye’de pazar lideri olan Kerevitaş, Temmuz-Eylül döneminde satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27 artırarak 4,3 milyar TL net ciro elde ederken, FAVÖK’ü de yüzde 72 arttı aynı dönemde 723 milyon TL’ye yükseldi.
Kerevitaş’ın ilk dokuz ayda toplam cirosu 10,7 milyar TL’ye ulaşırken, aynı dönemde toplam ihracatı da 1,2 milyar TL oldu. Kerevitaş, margarin kategorisinde Türkiye’nin petrol ihracatının yüzde 34’ünü* tek başına gerçekleştiriyor; Gürcistan, Romanya, Arnavutluk, Kazakistan, Kosova, Madagaskar ve Irak’ta pazar liderliğini sürdürdü.
Kerevitaş’ın lider markası SuperFresh, üçüncü çeyrekte bir önceki çeyreğe göre +1,7 puan artışla yüzde 43’lük pazar payına ulaşarak orta segmentteki açık liderliğini pekiştirdi. SuperFresh, inovasyon odaklı büyüme stratejisi doğrultusunda sektöre yön veren yenilikçi ürün lansmanlarına devam etti.
Türkiye margarin pazarında yüzde 100 marka bilinirliğine sahip olan Bizim Yağ ve Teremyağ gibi değerli markalarıyla yüzde 65,6 ciro payı elde ederek pazar liderliğini sürdürdü.
ALTINKILINÇ: “SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARILARIMIZ 2023’TE DE DEVAM EDİYOR”
Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, 2023 yılının ilk 9 ayı itibarıyla inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı büyümelerine hız kesmeden devam ettiklerini belirterek, şunları söyledi: “Kerevitaş olarak faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda stratejik kanal-kategori bakış açımız doğrultusunda satış gelirlerimizi artırıyor, farklı ihtiyaçlara cevap veren ürün portföyümüzü her geçen gün geliştiriyor ve yenilikçi ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturuyoruz. yenilikçi bakış açısı.
Bir yandan Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescillenen ilk Ar-Ge merkezlerine sahip olmanın sorumluluğuyla Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.
Türkiye’deki istikrarlı büyümemizin yanı sıra ürünlerimizi 5 kıtada 45’ten fazla ülkeye ihraç ederek tüm dünyaya ulaştırıyoruz. “Yılın ilk dokuz ayındaki sürdürülebilir büyümemizi yılın son çeyreğinde de sürdürerek 2023 yılını başarılı iş sonuçlarıyla kapatmayı hedefliyoruz.”